Deklaracja dostępności
Fundacja Integralia zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Fundacji Integralia.
Data publikacji strony internetowej: 2016-04-28
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2018-05-25
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- niedostępna mapa z lokalizacją w zakładce Kontakt, choć dane adresowe są dostępne dla wszystkich;
- zamieszczone na stronie dokumenty są możliwe do odczytu przez czytniki ekranu, jednak nie wszystkie mają odpowiednią strukturę nagłówków. Od 2021 r. dokumenty są tworzone w sposób całkowicie dostępny;
- na stronie brakuje nagłówka głównego (H1);
- niski kontrast dla treści i przycisków funkcyjnych (np. wyślij) oraz grafik (wersja kontrastowa);
- brak możliwości powiększenia elementów strony z poziomu serwisu; funkcja powiększenia jest dostępna wśród opcji przeglądarki;
- skip linki umieszczone w serwisie nie prowadzą do odpowiednich elementów strony;
- brak wyraźnego fokusa, spójnego dla całego serwisu;
- nadmierne łącza w grafikach aktualności;
- brak możliwości wyszukania przy pomocy wyszukiwarki podstron serwisu;
- w wersji mobilnej serwisu rozwijane menu przysłania część obrazu;
- występują błędy w formularzu rekrutacyjnym (dotyczą osób korzystających z czytników ekranu):
- brak informacji o błędnie wypełnionych polach lub braku wypełnienia;
- brak oznaczenia funkcji przycisku załącz CV;
- brak informacji o wymaganych zgodach;
- brak instrukcji, w jakim formacie wpisać numer telefonu,
- błędnie oznaczona grafika flagi polski – kliknięcie umożliwia zmianę numeru kierunkowego, o czym użytkownik nie jest poinformowany.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-12-27.
Data ostatniej aktualizacji: 2023-03-31.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Angelika Stolc, e-mail: angelika.stolc@integralia.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 508 044 682. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Składane żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Teren przed budynkiem jest częściowo dostosowany pod kątem osób z niepełnosprawnościami. Dla osób poruszających się samochodem utrudnieniem na drodze są bramki wjazdowe, gdzie wysoko zamieszczono przycisk przywołujący recepcję lub ochronę. Dla pieszych trudnością mogą być chodniki pokryte brukowaną kostką. Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe dla osób uprawnionych, tzw. koperty oznaczone pionowym znakiem drogowym.
Budynek wewnątrz jest w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Do budynku można dostać się na dwa sposoby – korzystając z drzwi obrotowych lub z drzwi otwieranych automatycznie na przycisk. W pełni dostosowane toalety są dostępne za bramkami dostępu – jak w przypadku innych gości budynku.
Komentarze